Ofte stilte spørsmål

Kan jeg som forbruker handle hos dere?

Som forbruker kan du kun handle produktene vi har i nettbutikken vår. Hvis du ikke finner produktet du ønsker å kjøpe der, ta kontakt med nærmeste forhandler, se finn forhandler.

Blandebatteriet lekker, hva gjør jeg?

I de fleste tilfeller kan man bytte slitedeler for å stoppe lekkasjen. Vi trenger følgende informasjon for å finne de riktige delene/verktøyene for å skifte delen. Les mer

Hvor kan jeg se produktet jeg ønsker å kjøpe utstilt?

For å finne en forhandler, kan du søke på siden «finn forhandler». Våre forhandlere er de fleste kjøkkenbutikker (ikke Ikea) og byggevarehus. Ta kontakt med forhandler og spør om de har varen utstilt. NIBU har et stort sortiment som våre forhandlere velger fritt fra og nye produkter introduseres jevnlig. Vi på NIBU vet derfor i begrenset grad hva våre kunder har i sine butikker.

Er varene mine sendt og hvor er de?

I våre ordrebekreftelser følger det med en link hvor du kan sjekke om varen er sendt og hvor de befinner seg.  Les mer

Jeg lurer på om håndtak «x» passer til knott «y».

De knotter og håndtak som passer til hverandre i farge, finish og design er merket med en referanse i vår hovedkatalog. På nettet ligger de under «relaterte produkter».

Jeg trenger en ny propp/silkurv til vasken min.

Det finnes et stort utvalg av silkurver og det er små detaljer som tilsier som den vil passe eller ikke. Les mer

Vasken blir ikke ordentlig ren, hva kan jeg gjøre med det?

Se video for rengjøring av en kjøkkenvask.
Se beskrivelse av renhold for de ulike materialene.
Se oversikt renholdsprodukter.

Matavfallskvernen har stoppet/virker ikke – hva gjør jeg?

En fullstendig beskrivelse av «hjelp til selvhjelp» finner du her.